Menu
1964-1972
Algusajad
1964

Jean-Claude Decaux leiutab uue välimeedia pindade kontseptsiooni ja ärimudeli – reklaamimüügiga finantseeritavad bussiootepaviljonid. JCDecaux on sündinud ja koos sellega ka täiesti uus 2m² reklaamformaat. Lyon Prantsusmaal on esimene linn, kus JCDecaux’ ärimudelit rakendatakse.

1966

Kaks aastat pärast asutamist laieneb JCDecaux väljapoole Prantsusmaad, kui paigaldab bussiootepaviljone ka Brüsselisse Belgias, luues sinna oma esimese allüksuse.

1967

Ettevõte rajab oma peakontori Pariisi lähistele Plaisiri. 50 aastat hiljem töötab seal üle 700 inimese – rohkem kui 100 elukutse esindajad plakativalmistamise eeltöödest kuni arendusüksuseni.

1971

JCDecaux paigaldab oma välireklaami pinnad Lissaboni. JCDecaux Portugalist saab esimene allüksus, mille riigikeel ei ole prantsuse keel.

1972 - 1982
Brändi ja linnaruumi uuendamine
1972

JCDecaux teeb revolutsioonilise muudatuse välimeedia pindades, asendades kõik metallpaneelid tagantvalgustusega paneelidega. Reklaamid muutuvad värvikamaks ja säravamaks, tuues esile reklaamimaailmas just kasutusele tulnud fotode pisimadki detailid.

1972

JCDecaux töötab välja linnainfopaneeli – välimeedia pinna, mille ühel küljel kuvatakse linna puudutavat infot ja teisel küljel reklaami. Kolm aastat hiljem moodustatakse eraldi üksus, mis aitab linnadel oma kaarte ja infoedastust luua.

1972

Soovides üha laienevat linnakeskkonda kaunimaks muuta ja pakkuda linnarahvale rohkem teenuseid, võtab Pariis 1972. aastal kasutusele JCDecaux’ bussiootepaviljonid.

1973

JCDecaux tutvustab uut seitsmepäevast kampaaniat, mis pakub reklaamijatele suuremat paindlikkust ja efektiivsust.

1975

JCDecaux kujundab uued teeviidad ning pakub neid linnadele koos bussiootepaviljonide ja linnainfostendidega. Prantsuse valitsus kuulutab loodud teeviidad ametlikuks standardiks kogu riigis.

1976

Luuakse uus välimeedia mudel „PISA” – sellel asuvad linnainfo ja reklaam samal küljel. Samaaegselt töötab JCDecaux välja ka 8 m² reklaampinna. Uus formaat on pikaealisem kui „PISA”, mis asendatakse 1988. aastal mudeliga „Senior”.

1980

JCDecaux töötab välja elektroonilise infotahvli, tänu millele saavad linnad nüüd oma elanikele reaalajas ja 24/7 sõnumeid edastada.

1980

Aastatel 1980 ja 1981 paigaldab JCDecaux Pariisi ideaalselt puhtaks ja töökindlaks loodud ning juba vett ja energiat säästvad avalikud käimlad.

1982- 1999
Disaini- ja äriinnovatsioon
1982

JCDecaux paigaldab esimesed välimeedia pinnad Saksamaale Hamburgi. 1990. aastal, vaid mõned kuud enne Saksamaa taasühinemist, saab JCDecaux’st esimene Ida-Saksamaale investeeriv Lääne ettevõte, sõlmides lepingu Leipzigi linnaga. 

1982

JCDecaux’ meeskonnad loovad Murano (Itaalia) bussiootepaviljoni. 

1991

JCDecaux omandab Morris Columnsi (Pariisi kuulsa silindrikujulise välimeedia pinna loonud ettevõte).

1992

Sir Norman Fosterist saab esimene disainer, kes teeb JCDecaux’ga koostööd välimeedia pindade kollektsioonide kavandamisel. Aja jooksul teeb JCDecaux’ga koostööd üle 50 disaineri, nende seas Mario Bellini, Philippe Starck ja Jean-Michel Wilmotte.

1994

San Franciscost saab esimene Ameerika Ühendriikide linn, mis JCDecaux’ga partnerlepingu sõlmib. JCDecaux paigaldab linna esimesed automaatsed avaliku käimla mudelid, mis on ligipääsetavad ka ratastoolis inimestele.

1997

Tänu tihedale koostööle disainer Philip Coxiga ja kõrgele hoolduskvaliteedile võidab JCDecaux Sydney linna avaliku hanke. Ettevõte siseneb Okeaania turule.

1998

Infoscreen paigaldab Grupi esimesed digiekraanid Viini metroosse.

1999 - 2013
Jälitajast maailma esinumbriks
1999

JCDecaux võidab Singapuri esimese reklaamlepingu – varem oli reklaam selle linna avalikes kohtades keelatud – ning paigaldab esimesed bussiootepaviljonid linna südamesse Orchard Roadile.

1999

JCDecaux omandab Aveniri – Havas Media Communicationi välimeedia divisjoni. Sellega lisandub Grupile kaks uut tegevussuunda – suureformaadiline reklaam ja ühistranspordi reklaam.

2001

JCDecaux noteeritakse Pariisi börsil. Seda ette teades juurutas ettevõte juba aasta varem tänini kehtiva juhtimismudeli: järelevalvenõukogu ja juhatus, mille esimeesteks on vaheldumisi, aastate kaupa, Jean-François ja Jean-Charles Decaux.

2003

JCDecaux’ portfelli lisandub uus toode – tulles vastu inimeste üha kasvavale liikuvuse vajadusele linnades, seatakse Viinis Austrias sisse esimene iseteenindusjalgrataste süsteem.

2004

JCDecaux UK esitab väljakutse traditsioonilistele välimeedia reklaamidele, vürtsitades neid enneolematute elementidega. Luuakse JCDecaux Innovate.

2008

JCDecaux allkirjastab oma esimese lepingu Dubai rahvusvahelise lennujaamaga. Sellele järgnevad uued lepingud samas regioonis ja aastaks 2014 kuulub JCDecaux Middle East koosseisu juba 250 töötajat.

2011

Olles esindatud 56 riigis, saab JCDecaux’st maailma nr 1 välimeedia reklaami ettevõte. 

2013

JCDecaux omandab 85% osaluse 1995. aastal asutatud Mehhiko ettevõttes Eumex. Enam kui 500 uue töötajaga JCDecaux tugevdab oma positsioone Tšiilis ja Argentiinas ning siseneb seitsmele uuele turule.

2013- ...
Interaktiivsus ja ühenduvus
2013

JCDecaux UK loob uue divisjoni –  JCDecauxLive, mille eesmärk on pakkuda veelgi interaktiivsemaid ja kaasavamaid reklaamivõimalusi. See uus eksperimentaalne divisjon kasutab ära digiekraanide täispotentsiaali.

2013

JCDecaux alustab erilahendusena valmivate digiekraanide loomist: Waterloo metroojaamale Suurbritannias ning Chicago ja Los Angleesi lennujaamale Ameerika Ühendriikides.

2014

JCDecaux rakendab oma võrgustikud parema mobiilisuhtluse tagamiseks, sõlmides lepingud mobiilsidefirmadega. Amsterdamist saab esimene linn, kus 400 bussiootepaviljoni varustatakse uudse mobiilsidelevikut võimendava seadmega. 

2014

JCDecaux omandab Continental Outdoor Media. Olles esindatud 16 Aafrika riigis, saab JCDecaux’st Aafrika välimeedia reklaami ettevõte nr 1. 

2015

Nutikamad ja keskkonnasõbralikumad bussiootepaviljonid jõuavad linnadesse. Esimese linnana saavad Pariisi uued bussiootepaviljonid omale päikesepaneelid, rohekatused, USB-laadijad ning digitaalsed infoekraanid kohapõhise ja reaalajas infoga.