Menu
  • En-Et
JCDecaux võtab kasutusele välimeedia auditooriumiuuringu Outdoor Impact 2.

JCDecaux on Eestis esimene välimeedia ettevõte, kes hakkab kasutama uuendatud kontaktiuuringu programmi Outdoor Impact 2. Rahvusvahelistele standarditele vastav välimeedia auditooriumiuuring Outdoor Impact toodi turule esmalt 2013. aastal ning 2024. aasta lõpus tuleb välja Outdoor Impacti uus versioon. Outdoor Impact 2 läbiviimiseks sõlmis JCDecaux lepingu Ipsos OOH (varasemalt MGE Data) uuringufirmaga, kes on rahvusvahelisse turundusanalüütika ja konsultatsiooniettevõtte Ipsos gruppi kuuluv juhtiv välireklaami auditooriumi mõõtmise ekspert maailmas. Ettevõte on välireklaami auditooriumi uuringuid edukalt teostanud 17 riigis, sealhulgas Rootsis, Norras, Prantsusmaal, Austraalias ja Suurbritannias.

 

Rahvusvahelise Outdoor Impacti uuring koosneb neljast all-osast: liiklusloenduse andmed, reklaamide nähtavust hindavad eriuuringud, pindade klassifitseerimise info ja inimeste liikumisharjumuste uuring. Liikumisharjumuste uuring viiakse läbi jälgides sihtgrupi liikumistrajektoori. Inimeste liikumistrajektoorid kaardistatakse NielsenIQ poolt. Liiklusloenduse andmed pärinevad nii linnade teabesüsteemidest kui ka liiklusmõõtmise ettevõttest Stratum. 


JCDecaux tegevjuhi Kristiina Sepa sõnul on välimeedia olnud Eestis üks kõige kiiremini kasvav meedialiik, mis 2022. aastal moodustas meediakulutustest 19%. “Turu ulatuslik maht tingib vajaduse anda reklaamijatele rahvusvaheliselt kehtestatud standarditele vastavat andmestikku välimeedia kohta. Uuring on usaldusväärseks infoallikaks välireklaami kasutamise otsuste kohta Eestis ja olen kindel, et Outdoor Impact 2 andmebaas aitab reklaamijatel kampaaniaid veelgi efektiivsemalt planeerida ja välimeedia tugevusi oma ärieduks muuta” ütleb Kristiina Sepp.


Lisaks Eestile võtavad uuendatud Outdoor Impacti uuringu kasutusele ka Baltikumi naabrid Läti ja Leedu. Varasemalt piirdus auditooriumiuuring vaid pealinna andmetega, kuid uuendatud versioon pakub nüüd andmeid ka teistes olulistes Eesti linnades, sealhulgas Harjumaal, Tartus, Narvas ja Pärnus. See tähendab JCDecaux klientide jaoks, kelle kampaaniad jõuavad lisaks pealinnale ka teistesse Eesti linnadesse, on nüüd võimalus saada täpsemat meediainfot, mis kajastab oluliselt suuremat auditooriumi.


 

 

Avaldatud asukohas Eesti