JCDecaux jaoks on aastaid tähtsal kohal olnud keskkonnamõjude vähendamine. Erinevad igapäevased tegevused selle nimel hõlmavad energia tarbimise optimeerimist kogu tegevuses, 100% roheenergia kasutamist ning ka sõidukite kütusekulu vähendamist. 
Samuti tekib reklaamkampaaniate eksponeerimise käigus jäätmeid, mistõttu on oluline, et plakatid oleksid kergesti ümbertöödeldavad. Kõik JCDecaux poolt Eestis bussipaviljonides ja vitriinides kasutatavad paberplakatid juba utiliseeritakse 100%, mille tulemina valmistatakse ajalehe- ja joonistuspaberit, lainepappi ja muud uut paberimaterjali. 

Väljakutseks on aga olnud suurtel reklaamtahvlitel kasutatavale PVC materjalile jätkusuutliku alternatiivi leidmine. See väljakutse on nüüd on lahendatud.


Alternatiiv leitud

Pika testimisprotsessi tulemusena alustab JCDecaux suurtel reklaamtahvlitel seni kasutusel olnud PVC materjali asemel PE ja PP materjalide pakkumist ja kasutamist.

PVC materjalile alternatiivi leidmiseks oleme pikalt katsetanud erinevate materjalide sobilikkust. Lisaks ümbertöötlusprotsessi sobivusele peab arvesse võtma ka võimalikke trükitehnikaid ning reklaamplakati paigaldusmeetmeid.
Kasutusele võetavad PE ja PP materjalid on 100% ümbertöödeldavad. Lisaks ka 70% kergema kaaluga, mis omakorda hõlbustab paigaldamist ja ning tagab ohutumad tööoperatsioonid.

 

Uue materjali kasutuselevõtt plakati hinda tellija jaoks ei mõjuta.

 



Kuidas käib uute materjalide ümbertöötlus?

Peale reklaamkampaania lõppu suuname PE ja PP reklaamplakatid kohalikku partnerettevõttesse ümbertöötlusesse. Uudse patenteeritud tootmisprotsessi käigus reklaamplakatid purustatakse, sulatatakse ning tekkiv mass töödeldakse ümber. Seeläbi toodetakse suurtes kogustes erineva otstarbega profiile, millest omakorda valmistatakse eri liiki tänavamööblit, sealhulgas näiteks pargipinke, lillekaste, terrasse, piirdeaedasid ja müratõkkeseinu. JCDecaux poolt valitud kohalik partner töötleb eri liiki plaste, välja arvatud PET/PVC.

 


Miks loobuda PVC materjalidest?

Rahvusvaheliselt laialdaselt tootmises ja ka suurtel reklaamtahvlitel kasutatava PVC materjali tootmine on küll odav, kuid see ei ole ajalooliselt olnud hõlpsasti ümbertöödeldav. Nii tootmine kui kasutusjärgne ümbertöötlus on keskkonnale koormavad.  Ainuke materjali utiliseerimise viis on seni olnud läbi põletamise soojusenergia tootmine. Seetõttu on keskkonna hoidmiseks mõistlik valida alternatiivne materjal ning viia PVC kasutamine minimaalseks.

JCDecaux Eesti on liitunud ka Rohetiigri initsiatiiviga, mille eesmärk on üheskoos suurendada keskkonnateadlikkust ja vähendada erinevate valdkondade ökoloogilist jalajälge. Jätkame tegevusi veelgi väiksema ökoloogilise jalajäljega reklaami suunal - loe ka varasemat artiklit plakatite ümbertöötlusest kampaanianäidetega.

Tänu üleminekule PVC materjalilt saab lõpuks igast reklaamist pärast kampaaniat kas uus paber või vastupidav õuemööbel. 
  • Tekkis küsimus? Võta ühendust!

    Kontakt
Raili Kala Müügijuht