JCDecaux Eesti koostöös partneritega viib aastas läbi ca 55-60 kampaania järeluuringut. Enamasti annavad uuringud väga head kampaaniajärgset informatsiooni toimunud kampaania meeldejäämise, sõnumite arusaadavuse, toote atraktiivsuse jne. kohta. Uuringutest tehtavad järeldused aitavad nii meil kui ka meie klientidel planeerida ja viia läbi reklaamikampaaniaid veelgi mõjusamalt.

Alustades meie jaoks uue formaadiga, olime digitaalse formaadi mäletamiste benchmarkide osas 0-seisukohal. Selleks, et positsioneerida seda atraktiivset, säravat formaati kampaaniate eesmärkide ja muude formaatide seas alustasime augustist andmete kogumist DigiTallinna kampaaniate mäletamiste kohta.

Esialgsed tulemused näitavad häid numbreid. Kindlasti võime öelda, et kuigi digiformaadil kasutatakse reklaamide esitamise mõttes jaotatud aega, siis animeeritud digiplakat teeb formaadi niivõrd palju efektiivsemaks, et reklaami meeldejäämiseks vajatakse vähem kordusi. Nii on parimad näited vajanud meeldejätmiseks vaid kolme korduskontakti, keskmised tulemused on samuti head – seal on mäletamise garantiiks olnud kuus korda nägemist. 
 

Arusaadavalt mõjutavad mäletamist samad faktorid, mis mõjutavad üldse reklaami meeldejäämist - kampaania suurus, brändi tugevus, relevantsus kitsale või laiale sihtgrupile, konkreetse sõnumi tuttavlikkus ja loovlahenduse õnnestumine. Esitusviis sõnumi ülesehituse osas on siiski sedavõrd oluline, et näiteks Rocca al Mare kaubanduskeskuse hooajaalguse kampaania saavutas vaatamata kaks korda väiksemale mahule võrreldes nö ilma kampaaniaga, sama hea tulemuse. Seega kommertssõnumite otsene direktiivsus ja tarbijale stiimulite andmine toovad ka selles formaadis kõrgemaid tulemusi. Kuhu siis asetada DigiTallinna tulemused võrreldes seniste tulemustega? DigiTallinna kampaaniate mäletamised, vaatamata jagatud füüsilisele esitusajale, on sarnased reklaamtahvli mäletamisele. Kõrgete numbrite tagaajamiseks tuleks kampaaniasse siiski lülitada ka teisi formaate, eelkõige Eurosize’i.
 
Katri Horma Turundusjuht