Menu
  • En-Et
Kui suur osakaal oli välimeedial Kuldmuna auhindade jagamisel? 

Keset suvist soojust on paras hetk teha tagasivaade mai kuus toimunud loovusfestivalile Kuldmuna. Täpsemalt vaatame, kui suur oli välimeedia osakaal 2023. aasta Kuldmuna auhindade jagamisel. Tänavu oli auhindade jagamisel kokku 52 kategooriat, millest 29 sisaldas ka välireklaami. Kuldmuna auhinna pälvisid 12 kampaaniat, kus välireklaam oli osa kampaania kanalitest. Need tööd on järgmised: Kiusamisvaba Kool “Kiusamine võib olla koorem kogu eluks” (agentuur Not Perfect Tallinn); Regionaalhaigla Verekeskus “Veri kaubaks” (agentuur Tabasco); Tallinna Lennujaam “Otse, loomulikult!” (agentuur Tank); Fazer “Karl Fazeri saladus” (agentuur Angels); Soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise voliniku büroo “Absurdiga diskrimineerimise vastu” (agentuur Tabasco); Regionaalhaigla Verekeskus “Külmik- Veri kaubaks” (agentuur Tabasco); MTÜ Jazzkaare Sõprade “Jazzkaar 2022” (agentuur PUTKA); IKEA “Sobime sulle” (agentuur Optimist); Elisa Eesti “Parim viis elamusteks” (agentuur Tank) ja Askly “Askly illustratsioon” (agentuur Tabasco).

Enamikke Kuldmuna pälvinud kampaaniaid oleme kohanud JCDecaux välireklaami võrgus. Hõbemuna võitjaid, kelle kampaania sisaldas välimeediat, oli kokku 12 ning Pronksmuna võitjate hulgast oli välimeedia osalusega kampaaniaid 9. 

Peale välimeediakeskset kategooriat “Turunduskommunikatsioon: Välimeediarekaam: Poster” (võitja: Tallinna Lennujaam, “Otse, loomulikult!”, agentuur Tank) oli suuruselt teine kategooria, kus välireklaam oli samuti kampaania osa,  “Disain ja meisterlikkus: Reklaamtekst”. Sealsetest kampaaniatest sisaldas 11 välireklaami.

Tallinna Lennujaam, agentuur Tank

Välimeedia osaluse poolest jagavad kolmandat kohta kategooriad “Turunduskommunikatsioon: suur tootekampaania” ning “Turunduskommunikatsioon: sotsiaalkampaania”. Mõlemas kategoorias oli nii shortlisti kui ka võitjate hulgas kokku 7 tööd, kus välireklaam oli ühe kanalina kasutusel.

Arvestades, et enam kui pooled kategooriad sisaldasid kampaaniaid, mille üks kanalitest on olnud välireklaam, siis paistab, et loovuauhindade juures on välireklaami osalus laiem kui pealtnäha võiks arvata ning loodetavasti ka toime loovusele ja Eesti majandusele on samavõrra mõjukas.  

Andmed pärinevad Kuldmuna 2023.aasta auhindade arhiivist.

https://defol.io/kuldmuna/2023/finalists

 

Avaldatud asukohas Disain