Loovusfestival Kuldmuna on igaastane parimaid reklaami- ja loometöid tutvustav üritus.
Sellel aastal aprillis toimunud Kuldmunal jagati auhindu 51. kategoorias. Välimeediat kasutanud töid oli kokku 34. kategoorias. Seda on rohkem võrreldes eelmise aastaga, kuid mõlemal korral on enam kui pooled tööd kasutanud ühe kanalina välimeediat.
Kuldmuna algusest saati on olnud välimeedial oluline roll. Esimesest konkursist alates on hinnatud reklaame eraldi välimeedia kategoorias. Tänavu oli välimeediareklaami kategooria üks mahukamaid, sisaldades 19. loometööd. Vaadates Kantar Emori poolt kokkupandud statistikat, siis on välireklaam kogu meediaturust olnud pidevas kasvus. See tähendab, et välimeedia populaarsus kasvab, mis on ilmselt tinginud ka Kuldmuna auhindade rohkuse.
Neste, agentuur Tank
Välimeedia populaarse kasvu ajendiks on reklaamijate poolne vajadus massimeedia kanali järgi, mis hoiab stabiilset joont, kui muu meedia on järjest killustumas. Lisaks on viimaste aastate jooksul lisandunud formaatide portfooliosse väliekraanid, mille kaudu saab kampaania digitaalse kuju ja seetõttu paindlikkuse sõnumite/ elementide liikuvuse ja rohkuse osas.
Lugedes kokku kõik välimeediat kasutanud Kuldmuna võidutööd, siis on tulemuseks 33 kuld-, hõbe-, pronks-, ja erimuna võitjat. Suuresti oli võidukampaaniate autoriteks agentuurid Tank ja Tabasco. Viimane agentuur pälvis ka tiitli “Aasta reklaamiagentuur”.
Tänavu esikoha ehk Kuldmuna võitnud kampaaniaid, kus kasutati välimeediat, oli kokku 12. Need kampaaniad on järgmised: Cramo “Kemmergukultuur”; Keskturg “Keskturg x Mamma”; LHV “Vabadus liikuda edasi”; Diabeedikool “Diabeedipäev”; Cramo “Metsapeatus”; Team Discolf Eesti MTÜ “Discolfi Euroopa Meistrivõistlused 2023”; Inzmo “Inzmo rebränding”; Tiigi Seltsimaja “Tartu laulu- ja tantsupidu 2024”; Tervisekassa “Terviseportaal”; Laulu ja Tantsupeo SA “XIII noorte laulu- ja tantsupidu” ja Turundajate Liit “Kuldmuna 2023”.
LHV imagokampaania “Vabadus liikuda edasi” loonud agentuur Tank võitis suurejooneliselt kaks kuldmuna ja ühe hõbemuna. Vaadeldes kampaania välireklaami, siis on märkimisväärne, et sõnum on nii visuaalselt kui tekstiliselt mitmetasandiliselt üles ehitatud ning suurepäraselt on arvestatud sellega, et lühikese välireklaami kontakti juures peab olema reklaam ka arusaadav.
Hõbemuna võitsid 7 kampaaniat, kus välimeedia oli pildis, ja pronksmuna 10 kampaaniat. Lisaks traditsioonilistele auhindadele, jagati erinimetusega auhindu, millest 4 auhinnatud kampaaniat kasutasid ka välimeediat. Näiteks möödunud aastal avatud popkunstimuuseum PoCo võitis erimuna- POPmuna, mille lansseerimiskampaania autoriks oli agentuur Salama.
Ehkki välimeedia on traditsioonilisem kanal, siis Kuldmuna areenilt välimeedia ei kao. Vastupidi on välimeedia turuosa tõusutrendis ning võrreldes eelmise aastaga on välimeedia osakaal Kuldmuna auhindade jagamisel tõusnud.
Allikas: Kuldmuna 2024. aasta auhindade arhiiv. https://defolio.com/kuldmuna/2024/finalists